Saturday 28 January 2012

panjat gunung

bosan2 duduk kt tanah landai, aku pegi panjat gunung...masuk hutan banat, saje cari ketenangan dlm hutan...maklumlah aku ni pencinta kedamaian...duk dlm hutan yg sejuk & tenang tu amat la best, lyn blues la plak....gunung yg kitirg panjat ni namanya Gunung Berembun, Terengganu, ada Lata Chemerong kt situ, air terjun tertinggi di asia...best tak terkata...

aku jd pengiring kpd Kelab Kembara, Institut Teknologi Perak...penasihat kelab, En Azri adlh membe aku, so aku tlg dia le...ni aku baca doa sblm bertolak ke lokasi....

dh smpi dikaki gunung tu kitorg pun mula la mendaki...trek pendaki yg ada disitu memudahkn dakian kitorg..tp nk smpi ke puncak tu mmg penat le...ada port berehat lg kt atas gunung tu....
 ni antara wajah2 peserta, yg beria2 menunjuk sesutu tu kwn aku, En Azri...yg lain2 adlh student aku yg paling best among the best...dorg ni best, sempoi, sporting & mcm2 lg la....bwh ni gmbr kt Lata Langsir, lata yg sangat cantik..kitorg rumuskn ia sbg "extremely gorgeous"...kalo tak caya, pi la tgk seniri...mcm dlm lukisan...

ni gmbr di puncak Gunung Berembun, xde ape sgt pun kt puncak tu...cuma pokok2 renek je...tp udara sejuk je...itu la yg aku paling suka, udara yg sejuk & segar...gmbr2 lainkt bwh tu saje je nk interframe...hehehe



aku hrp dpt join lg program mcm ni, aku mmg sgt brminat ngn program outdoor mcm ni tp aku xnk la kerap sgt...sbb nnti hilang keseronoknnya...sekali setahun pun ok, dpt release tension & merehatkn minda aku yg penuh dgn impian menggunung ni...bdn yg sentiasa bekerja 7 hari seminggu ni pun kene tenangkn jgk...

caiyokkkkk Kelab Kembara ITP.....

No comments:

Post a Comment